Menu
menu      Nawet najbardziej wrażliwa osoba na świecie może się przyzwyczaić do robienia okropnych rzeczy.
menu      4D 195 65 15
menu      4D 225 50 R17
menu      4d stan super niemcy
menu      4D 215 65 16
menu      4D 177PS Executive
menu      4D automat
menu      4D 75KM
menu      4D 97r
menu      blok silnika opel astra
menu      dtl koputer silnika sterownik
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • dsj4cup.pev.pl
  • Nawet najbardziej wrażliwa osoba na świecie może się przyzwyczaić do robienia okropnych rzeczy.

    rozrusznik vw T4 Transporter 2.4D 1.9D silnik wysyłka
    PRZEDMIOT SPRZEDAŻY

    ROZRUSZNIK VW T4 Transporter 2.4D 1.9D



    rozrusznik w bardzo dobrym stanie

    w 100% sprawny



    cena 139zł

    wysyłka - koszt 25zł



    na rozrusznik udzielamy gwarancje



    wystawiamy faktury vat.



    KONTAKT : TEL. , E-MAIL
    Link: olx.pl/oferta/CID5-IDhdWHZ.html



    FILTR OLEJU FILTRON OP 525 AUDI VW VOLVO OP 525
    O nas:

    Firma Uni-System powstała w roku 2006.
    Swoją ofertę kierujemy do osób ceniących swój czas i pieniądze.

    Oferujemy kompleksowe dostawy w dziedzinach:


    Wszystkie oferowane przez nas produkty pochodzą od polskich dystrybutorów i są objęte gwarancją producenta

    Kontakt

    Uni-System
    os. Witkowice Nowe 27
    31-234 Kraków
    e-mail: sklep@unisystem.com.pl

    tel. 512 936 111
    (pn.- pt. godz. 9-17)

    Wysyłka towarów

    Towar zwykle wysyłamy w dniu zamówienia Wysyłkę towarów realizujemy kurierem UPS lub Pocztę Polską.

    Odbiór osobisty

    Po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym lub emailowym

    Płatności


    Filtr oleju FILTRON OP 525



    Puszkowe filtry oleju są obecnie najczęściej stosowane do filtrowania oleju w silnikach spalinowych. Jednak we współcześnie konstruowanych nowoczesnych silnikach są coraz rzadziej spotykane. Doceniane w przeszłości zalety takie jak duża odporność na uszkodzenia oraz łatwa wymiana zużytych filtrów, praktycznie pozbawiona ryzyka wprowadzenia zanieczyszczeń do układu olejowego silnika, nie są już priorytetowe. Obecnie coraz bardziej liczą się zalety ekologiczne, związane z łatwą utylizacją filtrów. Pod tym względem lepsze są nowoczesne wkłady filtrów montowane w rozbieralnych obudowach. Zewnętrznie puszkowe filtry oleju są do siebie bardzo podobne, lecz mogą różnić się znacznie budową wewnętrzną. Zarówno parametry eksploatacyjne jak i cechy konstrukcyjne tej grupy filtrów muszą być dobrane optymalnie, zapewniając sprawne funkcjonowanie w systemie olejowym silnika. Na szczególną uwagę zasługują zawory znajdujące się wewnątrz filtra, gdyż to one decydują o prawidłowej pracy filtra w systemie olejowym. Wewnątrz puszkowych filtrów oleju mogą znajdować się trzy typy zaworów.




    Zawór przeciwzwrotny (anti-drain back valve) ma zazwyczaj postać gumowej membrany przylegającej do wewnętrznej strony pokrywy filtra puszkowego. Membrana ta przesłania otwory, przez które dostaje się do filtra brudny olej zabezpieczając, aby po wyłączeniu silnika olej z powrotem nie wydostał się z filtra. Zawór przeciwzwrotny skraca czas suchego lub półsuchego tarcia pomiędzy ruchomymi częściami silnika, gdyż zapobiegając spływaniu oleju w stronę pompy przyspiesza dotarcie strumienia oleju do współpracujących elementów podczas uruchamiania silnika, szczególnie po długim postoju. Zastosowanie zaworu uwarunkowane jest pozycją w jakiej filtr wkręcony jest do silnika. Jeżeli filtr pracuje w pozycji "pokrywą do góry", tak jak to pokazano na rysunku poniżej, funkcję zaworu z powodzeniem przejmuje grawitacja. Zawór jest potrzebny, gdy filtr wkręcany jest z boku lub od góry korpusu silnika.




    Zawór przelewowy (by-pass valve) znajduje się zawsze w systemie olejowym z filtrem pełnego przepływu (umieszczonym w układzie szeregowo). Często wbudowany jest on w samym filtrze, ale są także konstrukcje, w których zawór ten umieszczony jest w korpusie silnika. Niezależnie od miejsca, w którym się znajduje ma on jedno zadanie do spełnienia - udrożnić przepływ oleju w silniku gdy opory przepływu przez filtr są zbyt duże i istnieje niebezpieczeństwo niedostatecznego smarowania współpracujących ze sobą części. Uznano bowiem, że mniejsze szkody przyniesie smarowanie i chłodzenie brudnym olejem niż jego brak, który może spowodować nawet zatarcie silnika. Powody, dla których opory przepływu oleju przez filtr otwierają zawór przelewowy mogą być zasadniczo dwa. Pierwszym jest duża gęstość oleju, co ma miejsce zimą przy znacznych spadkach temperatur. Uruchamiając samochód po długim postoju (np. jadąc rano do pracy) zimny i gęsty olej trafia na przegrodę filtra i dużo trudniej przez nią przepływa. Powstający wtedy wzrost ciśnienia powoduje otwarcie zaworu przelewowego. Drugim powodem otwierania się zaworu przelewowego jest zużycie przegrody filtracyjnej filtra. Jeżeli filtr jest nadmiernie zabrudzony, to jego przegroda filtracyjna jest zablokowana przez zgromadzone na niej zanieczyszczenia. Zdarza się wtedy, że zawór przelewowy otwarty jest cały czas. Aby się ustrzec takiej sytuacji należy pamiętać o wymianie filtrów i oleju zgodnie z zaleceniami producenta samochodu.




    Zawór "EKO" (anti-syphon valve) chroni przed spływaniem oleju z filtra po wyłączeniu silnika. Pełni zatem podobną rolę co zawór przeciwzwrotny, z tą różnicą, że zawór "EKO" umieszcza się po "czystej stronie" filtra. Efekt zastosowania obu zaworów jest taki, że filtr cały czas jest wypełniony olejem, niezależnie od tego czy silnik pracuje czy nie. Znacznie skraca się wtedy czas występowania suchego lub półsuchego tarcia pomiędzy współpracującymi częściami podczas uruchamiania silnika gdyż strumień oleju szybciej trafia do silnika. Zjawisko to potocznie nazywane "suchym startem" powoduje znaczne zużycie ścierne, dlatego dąży się do maksymalnego skrócenia czasu jego występowania. Ponadto zawór "EKO" skutecznie uniemożliwia wylewanie się oleju z filtra podczas jego wymiany. Pomaga zatem chronić środowisko naturalne przed rozlewaniem się zużytego oleju silnikowego.



    Silniki spalinowe o dużej pojemności często posiadają system olejowy wyposażony w dwa typy filtrów. Jeden filtr umieszczony jest szeregowo - przepływa przez niego cały olej tłoczony przez pompę, natomiast drugi wbudowany jest w układ równolegle i przepływa przez niego ok. 10% oleju, który oczyszczony powraca do miski olejowej. W takim układzie filtr pełnego przepływu jest filtrem o średniej dokładności oczyszczania, natomiast filtr bocznikowy jest filtrem dokładnym. Jako filtry bocznikowe w systemie olejowym często stosuje się wirówki, w których zanieczyszczenia separowane są z oleju w polu sił odśrodkowych. Stosuje się także filtry z przegrodą wykonana ze specjalnych włóknin lub bibuł filtracyjnych. Cechą charakterystyczną filtrów bocznikowych z przegrodą jest to, że w czasie eksploatacji ilość filtrowanego oleju zmniejsza się gdyż w miarę blokowania się przegrody filtracyjnej rosną opory przepływu. W niektórych silnikach, w których funkcjonuje szeregowo-bocznikowy system oleju wykorzystuje się filtry puszkowe z dwoma wkładami filtracyjnymi - pełnego przepływu oraz bocznikowym. Takie "zintegrowane" filtry zajmują mniej miejsca, a wymiana jest znacznie krótsza. Wewnątrz takiego filtra następuje rozdzielenie strumienia oleju na główny, kierowany dalej do silnika oraz bocznikowy, który po dokładnym oczyszczeniu trafia z powrotem do miski olejowej.



    Filtry WIX FILTRON dostarczane są na "pierwsze wyposażenie" między innymi dla producentów takich jak: VW, Fiat, Suzuki, General Motors, Saab, Ford






    Wymiary filtra:




    - A - 94 mm


    - B - 72 mm


    - C - 62,5 mm


    - G - UNF 3/4'-16


    - H - mm


    - by-pass valve - TAK


    - anti-drain back valve - TAK


    - anti-syphon valve - NIE




    Jeżeli nie jesteś pewny czy ten filtr pasuje do Twojego samochodu kliknij tutaj i sprawdź na stronie producenta




    Zastosowania:




    Osobowe
    Marka___________
    Model___________
    Typ___________
    Silnik___________
    Produkowany___________
    Uwagi___________
    ARO
    ARO 10
    1.6TD
    VW TD
    1980/1 ->
    -
    AUDI
    AUDI 80
    1.6 D
    JK
    1980/8 -> 1991/8
    -
    AUDI
    AUDI 80
    1.6 TD
    SB
    1986/9 -> 1991/8
    -
    AUDI
    AUDI 80
    1.9 D
    1Y
    1989/8 -> 1991/8
    -
    AUDI
    AUDI 80
    1.9 TD
    AAZ
    1991/9 -> 1994/12
    -
    AUDI
    AUDI 90
    1.6 TD
    CY
    1984/8 -> 1987/9
    -
    AUDI
    AUDI 90
    1.9 TD
    -
    1987/4 -> 1991/9
    -
    AUDI
    AUDI 100
    2.0 D
    CN
    1978/8 -> 1979/2
    -
    AUDI
    AUDI 100
    2.0 D
    CN
    1979/3 -> 1988/7
    -
    AUDI
    AUDI 100
    2.0 D Avant
    CN
    1978/8 -> 1979/2
    -
    AUDI
    AUDI 100
    2.0 D Avant
    CN
    1979/3 -> 1990/11
    -
    AUDI
    AUDI 100
    2.5 TDI
    1T
    1990/1 -> 1990/11
    -
    AUDI
    AUDI A4 (B5/8D2,8D5)
    1.9 TDI
    AJM
    1995/1 -> 1999/3
    -
    AUDI
    AUDI A6
    1.9 TDI
    1Z
    1994/6 -> 1996/6
    -
    AUDI
    CABRIOLET
    1.9 TDI
    1Z
    1995/6 -> 1996/6
    -
    SEAT
    ALHAMBRA
    1.9 TDI SE
    1Z
    1996/4 -> 2000/6
    -
    SEAT
    CORDOBA I
    1.9 D
    1Y
    1996/1 -> 1999/6
    -
    SEAT
    CORDOBA I
    1.9 D CLX
    1Y
    1993/10 -> 1999/6
    -
    SEAT
    CORDOBA I
    1.9 D Turbo
    AAZ
    1993/10 -> 1999/6
    -
    SEAT
    CORDOBA I
    1.9 SDI
    AEF
    1997/3 -> 1999/6
    -
    SEAT
    CORDOBA I
    1.9 TDI
    AHU
    1996/8 -> 1999/6
    -
    SEAT
    IBIZA II
    1.9 D
    AEF
    1993/3 -> 1997/2
    -
    SEAT
    IBIZA II
    1.9 D
    1Y
    1994/10 -> 1999/8
    -
    SEAT
    IBIZA II
    1.9 D
    AEF
    1997/3 -> 1999/8
    -
    SEAT
    IBIZA II
    1.9 D
    1Y
    1997/3 -> 1999/8
    -
    SEAT
    IBIZA II
    1.9 SDI
    AEF
    1993/3 -> 1997/2
    -
    SEAT
    IBIZA II
    1.9 SDI
    AEF
    1997/3 -> 1999/5
    -
    SEAT
    IBIZA II
    1.9 TD
    AAZ
    1993/3 -> 1999/8
    -
    SEAT
    INCA
    1.7 D
    AHB
    1996/9 -> 2004/2
    -
    SEAT
    INCA
    1.9 D/SDI
    1Y
    1995/11 -> 2004/2
    -
    SEAT
    INCA
    1.9 TDI
    AHU
    1996/9 -> 2004/2
    -
    SEAT
    TERRA
    1.3 D
    MN
    1990/3 -> 1994/12
    -
    SEAT
    TERRA
    1.4 D
    1W
    1990/1 -> 1995/12
    -
    SEAT
    TOLEDO I
    1.9 D
    AAZ
    1991/5 -> 1999/3
    -
    SEAT
    TOLEDO I
    1.9 D
    1Y
    1991/5 -> 1999/3
    -
    SEAT
    TOLEDO I
    1.9 SDI
    AEY
    1995/12 -> 1999/3
    -
    UAZ
    469
    2.5 TD
    VM
    1986/4 ->
    -
    UAZ
    469
    2.5 TD Dacar
    VM
    1986/4 ->
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF I
    1.5 D
    CK
    1976/8 -> 1980/7
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF I
    1.6 D
    JK
    1980/8 -> 1983/7
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF I
    1.6 TD
    CY
    1982/3 -> 1983/7
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF II
    1.6 D
    -
    1983/8 -> 1987/7
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF II
    1.6 D
    -
    1987/8 -> 1991/10
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF II
    1.6 TD
    JP
    1983/8 -> 1987/7
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF II
    1.6 TD
    JP
    1987/8 -> 1991/10
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF II
    1.6 TD
    SB
    1989/4 -> 1991/10
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF II
    1.6 TD
    1V
    1989/8 -> 1991/10
    -
    VOLKSWAGEN
    GOLF III
    1.9 D
    1Y
    1993/9 -> 1997/7
    -
    VOLKSWAGEN
    JETTA I
    1.5 D
    CK
    1979/8 -> 1980/7
    -
    VOLKSWAGEN
    JETTA I
    1.6 D
    JK
    1980/8 -> 1983/12
    -
    VOLKSWAGEN
    JETTA I
    1.6 TD
    CY
    1982/3 -> 1983/12
    -
    VOLKSWAGEN
    JETTA II
    1.6 D
    JP
    1984/1 -> 1991/10
    -
    VOLKSWAGEN
    JETTA II
    1.6 TD
    JR
    1984/1 -> 1989/6
    -
    VOLKSWAGEN
    JETTA II
    1.6 TD
    SB
    1989/4 -> 1991/10
    -
    VOLKSWAGEN
    JETTA II
    1.6 TD
    1V
    1990/1 -> 1991/10
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (32/33)
    1.5 D
    CK
    1977/8 -> 1980/7
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (32B)
    1.6 D
    JK
    1980/8 -> 1988/3
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (32B)
    1.6 TD
    CY
    1982/4 -> 1988/3
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (32B)
    1.6 TD
    RA
    1986/5 -> 1988/3
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (3A2/5)
    1.6 TD
    SB
    1988/8 -> 1993/9
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (3A2/5)
    1.9 D
    1Y
    1989/5 -> 1993/10
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (3A2/5)
    1.9 TD
    AAZ
    1991/3 -> 1997/5
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (3A2/5)
    1.9 TDI
    -
    1993/10 -> 1997/5
    -
    VOLKSWAGEN
    PASSAT (3B2/3B5)
    1.9 TDI
    -
    1996/10 -> 2000/12
    -
    VOLKSWAGEN
    POLO II
    1.3 D Coupe
    MN
    1986/8 -> 1987/8
    -
    VOLKSWAGEN
    POLO II
    1.3 D Coupe
    MN
    1987/9 -> 1990/8
    -
    VOLKSWAGEN
    POLO II
    1.4 D
    1W
    1990/8 -> 1994/9
    -
    VOLKSWAGEN
    POLO III
    1.9 SDI 64 Classic
    AEY
    1995/12 -> 1999/9
    -
    VOLKSWAGEN
    SANTANA
    1.6 D
    JK
    1981/8 -> 1984/12
    -
    VOLKSWAGEN
    SANTANA
    1.6 TD
    CY
    1981/12 -> 1984/12
    -
    VOLKSWAGEN
    SHARAN
    1.9 TDI
    1Z
    1995/9 -> 2000/3
    -
    VOLKSWAGEN
    SHARAN
    1.9 TDI
    AHU
    1995/9 -> 2000/3
    -
    VOLKSWAGEN
    SHARAN
    1.9 TDI
    1Z
    2000/4 ->
    -
    VOLKSWAGEN
    SHARAN
    1.9 TDI
    AHU
    2000/4 ->
    -
    VOLKSWAGEN
    VENTO
    1.9 D
    1Y
    1991/11 -> 1998/10
    -
    VOLKSWAGEN
    VENTO
    1.9 SDI
    -
    1997/4 -> 1998/10
    -
    VOLKSWAGEN
    VENTO
    1.9 TDI
    AHU
    1993/9 -> 1998/10
    -
    VOLVO
    240
    2.4D
    D24
    1978/8 -> 1993/8
    -
    VOLVO
    740
    2.4D
    D24
    1984/8 -> 1990/7
    -
    Maszyny robocze
    Marka
    Model
    Typ
    Silnik
    Produkowany
    Uwagi
    SCHAEFF
    H-SERIA
    HML15A
    3L 30S
    1980/1 ->
    -
    Dostawcze
    Marka
    Model
    Typ
    Silnik
    Produkowany
    Uwagi
    MULTICAR
    25
    25 1.9D
    VW-1Y
    1991/1 ->
    -
    SEAT
    INCA
    1.7 D
    AHB
    1996/9 -> 2004/2
    -
    SEAT
    INCA
    1.9 D
    AEY
    1995/11 -> 2004/2
    -
    SEAT
    INCA
    1.9 TDI
    AHU
    1996/9 -> 2004/2
    -
    VOLKSWAGEN
    CADDY I
    1.6 D
    JK
    1982/8 -> 1990/7
    -
    VOLKSWAGEN
    CADDY I
    1.6 D
    ME
    1990/8 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    CADDY II
    1.7 SDI
    AHB
    1996/7 -> 2004/1
    -
    VOLKSWAGEN
    CADDY II
    1.9 SDI
    AEY
    1995/11 -> 2004/1
    -
    VOLKSWAGEN
    CADDY II
    1.9 TDI
    AHU
    1996/9 -> 2004/1
    -
    VOLKSWAGEN
    CARAVELLE
    1.9 D (T4,70)
    1X
    1990/9 -> 2003/6
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 28
    2.4
    DL
    1982/12 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 28
    2.4
    1E
    1983/1 -> 1988/9
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 28
    2.4
    1E
    1988/10 -> 1996/6
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 31
    2.4
    DL
    1982/12 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 35
    2.4
    DL
    1982/12 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 35
    2.4i
    1E
    1989/8 -> 1996/6
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 40
    2.4
    DL
    1982/12 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 45
    2.4
    DL
    1982/12 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 50
    2.4
    DL
    1982/12 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    LT 55
    2.4
    DL
    1982/12 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    TRANSPORTER/BUS (24, 25)
    1.6 D
    CS
    1984/8 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    TRANSPORTER/BUS (24, 25)
    1.6 TD
    JX
    1984/8 -> 1992/7
    -
    VOLKSWAGEN
    TRANSPORTER/BUS (24, 25)
    1.7 D
    KY
    1986/10 -> 1992/7
    -
    Ciężarowe
    Marka
    Model
    Typ
    Silnik
    Produkowany
    Uwagi
    MAN
    13-SERIA
    13.136U
    D0216MXUL
    1972/8 -> 1981/12
    -
    Ciągniki
    Marka
    Model
    Typ
    Silnik
    Produkowany
    Uwagi
    FENDT
    FARMER
    105
    D226-4
    ->
    -
    FENDT
    FARMER
    106
    D226-4
    ->
    -
    FENDT
    FARMER
    108
    D226-4
    ->
    -
    FENDT
    FARMER
    311 Turbo
    TD226-B6
    1993/9 -> 2001/12
    -
    FENDT
    FARMER
    312 Turbo
    TD226-B6
    1993/9 -> 2001/12
    -
    Wózki podnośnikowe
    Marka
    Model
    Typ
    Silnik
    Produkowany
    Uwagi
    LINDE
    H-SERIA
    H20B
    VW DIESEL
    ->
    -
    STILL
    R-SERIA
    R 70
    VW
    ->
    -
    ZREMB GLIWICE
    GPW-SERIA
    GPW1250
    ADG028.B
    ->
    -
    ZREMB GLIWICE
    GPW-SERIA
    GPW1250E
    ADF026.2
    ->
    -
    ZREMB GLIWICE
    GPW-SERIA
    GPW1600
    ADG028.B
    ->
    -
    ZREMB GLIWICE
    GPW-SERIA
    GPW1600E
    ADF026.2
    ->
    -
    ZREMB GLIWICE
    GPW-SERIA
    GPW2011D
    ADG028.B
    ->
    -
    Wózki transportowe
    Marka
    Model
    Typ
    Silnik
    Produkowany
    Uwagi
    LINDE-GŰLDNER
    H-SERIA
    H 12 Diesel
    VW
    ->
    -
    LINDE-GŰLDNER
    H-SERIA
    H 15 Diesel
    VW
    ->
    -
    LINDE-GŰLDNER
    H-SERIA
    H 20
    3 L79
    1966/2 ->
    -
    LINDE-GŰLDNER
    H-SERIA
    H 20D
    3 L79
    1966/2 ->
    -
    LINDE-GŰLDNER
    H-SERIA
    H 25D
    3 L79
    1966/2 ->
    -
    Lokomotywy
    Marka
    Model
    Typ
    Silnik
    Produkowany
    Uwagi
    BUMAR-FABLOK
    400-SERIA
    SC
    DEUTZ
    ->
    -
    Kompresory
    Marka
    Model
    Typ
    Silnik
    Produkowany
    Uwagi
    INGERSOLL-RAND
    P-SERIA
    P 85 WD
    -
    ->
    -
    INGERSOLL-RAND
    P-SERIA
    P 100 WD
    -
    ->
    -
    INGERSOLL-RAND
    P-SERIA
    P 140 WP
    -
    ->
    -
    INGERSOLL-RAND
    P-SERIA
    P 175 WPD
    -
    ->
    -
    INGERSOLL-RAND
    PW-SERIA
    PW 85 WD
    -
    ->
    -


    Numery innych producentów/zamienniki: WL7068 - WIX, PP-8.7A - Sędziszów, H17W05 - Henghst, OC 51 - Knecht




    Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą na innych aukcjach




    e-mail: sklep@unisystem.com.pl





    UniSystem 2009 Zobacz inne nasze aukcje
    [DANE_EU]OjPde5T3wYDBYdvY7ViV7zg9G7wqwHB4ZedDuXvvLemKwvbdbelCSxzuVkbYrO88aHVaWm3jJjNEMGfA0KTjhjkTttqQSTmSYCyo74FerS8=[/DANE_EU]

    Link: allegro.pl/-i6076309709.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • 3lo.htw.pl
  • Design by flankerds.com